Aktualności Biznes Konsument

Znakomite wyniki I roku programu „Mam kota na punkcie mleka”

Znakomite wyniki I roku programu „Mam kota na punkcie mleka”
Jak wynika z badań przeprowadzonych na rzecz programu „Mam kota na punkcie mleka”, już 95% dzieci w wieku 7-9 lat, objętych działaniami w ramach projektu uważa, że picie mleka jest

Data publikacji: 2013-12-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Znakomite wyniki I roku programu „Mam kota na punkcie mleka”
Kategoria: BIZNES, Konsument

Jak wynika z badań przeprowadzonych na rzecz programu „Mam kota na punkcie mleka”, już 95% dzieci w wieku 7-9 lat, objętych działaniami w ramach projektu uważa, że picie mleka jest „cool”.

Znakomite wyniki I roku programu „Mam kota na punkcie mleka” BIZNES, Konsument - Jak wynika z badań przeprowadzonych na rzecz programu „Mam kota na punkcie mleka”, już 95% dzieci w wieku 7-9 lat, objętych działaniami w ramach projektu uważa, że picie mleka jest „cool”.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na rzecz programu „Mam kota na punkcie mleka”, już 95% dzieci w wieku 7-9 lat, objętych działaniami w ramach projektu uważa, że picie mleka jest „cool”, zaś niemal trzy czwarte uczniów poniżej 14 roku życia zna postać różowego Super Kota, bohatera kampanii, której pierwszy rok właśnie dobiegł końca. Efektom działań zrealizowanych w jego trakcie przyjrzał się Instytut Badawczy ProPublicum.

W pierwszym roku programu „Mam kota na punkcie mleka” przystąpiło do niego niemal 700 szkół oraz 70 000 uczniów. Organizatorzy kampanii, Polska Izba Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka, w kolejnym roku zamierzają poprawić ten wynik. Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców i nauczycieli. W drugim roku planujemy zaprosić do programu kolejne 1000 placówek i 100 000 dzieci — mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Cel ten wydaje się być w zasięgu ręki, bowiem — jak wynika z badań Instytutu ProPublicum, podsumowujących pierwszy rok kampanii — program cieszy się zainteresowaniem odbiorców i jest przez nich pozytywnie oceniany.

Więcej niż szklanka mleka

W badaniach przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum wzięło udział niemal 900 uczniów podstawówek i gimnazjów, które w minionym roku szkolnym dołączyły do programu. Badacze sprawdzili, po jakie produkty mleczne młodzi konsumenci sięgają  najczęściej oraz co wiedzą o ich wartościach odżywczych. Pytania dotyczyły również przekonań dzieci na temat mleka i rozpoznawalności prowadzonej od roku kampanii.

A to już wiesz?  Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii

Rezultaty badań w zakresie spożycia mleka — w zestawieniu z wynikami tych samych testów uzyskanymi przed rozpoczęciem programu — napawają optymizmem. Z danych wynika, że mleko i jego przetwory coraz częściej goszczą w codziennym menu młodych Polaków (wzrost o 3,71 punktu procentowego). W pierwszej trójce ulubionych mlecznych produktów niezmiennie królują jogurty, mleko oraz płatki z mlekiem. Jedzą je chętnie zarówno młodsze (7-9 lat), jak i starsze (8-14 lat) dzieci. Ponadto młodsze dzieci częściej niż przed rokiem sięgają po kakao (wzrost o 3,9 p.p.) i serki homogenizowane (wzrost o 3,7 p.p.).

Mleko jest dobre na wszystko

Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39%) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08%). Porównując wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum przed wdrożeniem programu z rezultatami uzyskanymi po pierwszym roku kampanii można zauważyć, że najbardziej (o 17,8 p.p.) wzrósł poziom wiedzy na temat dobrego wpływu mleka na wzrok oraz pamięć i zdolność koncentracji.

Siła różowego kota

Pozytywnie odbierana jest także sama kampania. Charakterystyczną postać różowego Super Kota, który jest maskotką programu, rozpoznaje niemal trzy czwarte uczniów w wieku 7-14 lat, zaś  blisko 70% z nich uczestniczyło w mlecznych lekcjach. Przypadły one do gustu zwłaszcza młodszym ich uczestnikom — aż 96 % dzieci w wieku 7-9 lat jest z nich zadowolonych. Dużą popularnością w tej grupie cieszy się też strona WWW kampanii oraz gra karciana „Mleczna Farma”. Natomiast w internetową grę społecznościową „Mleczna Kraina” chętniej angażują się dzieci starsze. Ponad 70% uczniów w wieku 8-14 lat, które miało przyjemność w nią zagrać, zdecydowało się zrobić to ponownie. Większość graczy oceniła „Mleczną krainę” pozytywnie.  

A to już wiesz?  Wyroby Sokołów TOP PRODUKTAMI programu „Doceń polskie”

Ku mlecznej przygodzie

Na stronie kampanii www.mamkotanapunkciemleka.pl ruszyła rekrutacja do drugiego roku programu. Może do niego przystąpić każda zainteresowana szkoła. Wystarczy dokonać rejestracji placówki poprzez wypełnienie umieszczonego na stronie formularza. Wszystkie szkoły, które zgłoszą chęć uczestnictwa w akcji „Mam kota na punkcie mleka” otrzymają pakiet bezpłatnych materiałów edukacyjnych, wśród których znajdą się broszury dla uczniów, rodziców oraz konspekty lekcji dla nauczycieli. Materiały te zawierają nie tylko zadania do realizacji w trakcie zajęć lekcyjnych, związane z mlekiem oraz jego przetworami, ale także praktyczne porady dotyczące korzyści płynących z włączenia produktów mlecznych do codziennego menu całej rodziny. Z myślą o uczniach zostały także stworzone dwie gry – edukacyjna gra karciana dla dzieci z klas II – IV szkół podstawowych oraz gra on-line dla nieco starszych uczestników programu.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Znakomite wyniki I roku programu „Mam kota na punkcie mleka” BIZNES, Konsument - Jak wynika z badań przeprowadzonych na rzecz programu „Mam kota na punkcie mleka”, już 95% dzieci w wieku 7-9 lat, objętych działaniami w ramach projektu uważa, że picie mleka jest „cool”.
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy