Aktualności Biznes Konsument

Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15% rynku artykułów

Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15% rynku artykułów
W 2019 r. sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16% w 2025

Data publikacji: 2020-03-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15% rynku artykułów
Kategoria: BIZNES, Konsument

W 2019 r. sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16% w 2025 roku.

Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15% rynku artykułów BIZNES, Konsument - W 2019 r. sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16% w 2025 roku.

Sprzedaż internetowa od kilku lat zachowuje najwyższe dynamiki wzrostu wśród wszystkich kanałów rynku artykułów kosmetycznych, co w najbliższych latach nie ulegnie zmianie. W kolejnych latach kanał ten będzie rósł ponad trzykrotnie szybciej niż cały rynek kosmetyczny, średniorocznie wzrastając o 9,5% w latach 2020-2025, jak pokazuje raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”.

W 2019 r. sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16% w 2025 roku.

Na wysoki wzrost dynamiki kanału internetowego ma wpływ obecność wszystkich największych graczy w kanale online, czy też wzrost popularności sklepów już działających. W 2019 r. sklep internetowy uruchomił ostatni z największych graczy na rynku – Hebe. Rośnie również popularność sklepów internetowych innych największych sieci w Polsce. Przykładem jest Rossmann, który w okresie promocyjnym sieci zawiesił możliwość bezpłatnego odbioru zamówień w sklepach stacjonarnych ze względu na nie nadążanie z ich realizacją.

Również na wzrost dynamiki kanału mają wpływ wciąż nowi gracze pojawiający się na rynku (m.in. Flaconi), czy rozszerzanie oferty artykułów kosmetycznych przez firmy spoza tego rynku, jak Zalando, które w ostatnim roku mocno rozszerzyło ofertę beauty.

Rossmann liderem rynku artykułów kosmetycznych – z blisko ¼ udziału w rynku

A to już wiesz?  Zrób iluminację na festiwal światła w Łodzi

Zdecydowanym liderem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce jest sieć Rossmann – z prawie 1/4 udziału w całym rynku. Na koniec 2019 r. sieć posiadała blisko 1 400 drogerii w całej Polsce. Kolejnym graczem według udziału w rynku jest sieć dyskontów spożywczych Biedronka. Firma ta nie specjalizuje się w artykułach kosmetycznych, ale ze względu na dużą sieć sprzedaży nawet skromna oferta przekłada się na znaczące przychody w kategorii.

Więcej szczegółowych informacji oraz prognozy rozwoju rynku w poszczególnych regionach są przedstawione w raporcie
PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” -> https://mypmr.pro/products/handel-detaliczny-artykulami-kosmetycznymi-w-polsce-2020-1

 

KONTAKT DLA MEDIÓW:

[email protected]

Tel. +48 12 34 05 135

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15% rynku artykułów BIZNES, Konsument - W 2019 r. sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16% w 2025 roku.
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy