Aktualności Biznes Konsument

Polski konsument 2030

Polski konsument 2030
White paper do raportu PMR: "Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030

Data publikacji: 2019-05-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polski konsument 2030
Kategoria: BIZNES, Konsument

White paper do raportu PMR: "Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku."

Polski konsument 2030 BIZNES, Konsument - White paper do raportu PMR: "Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku."

Dochód statystycznego konsumenta znacząco wzrośnie – w 2030 r. będzie on rozporządzał realnie o ponad 30% wyższą kwotą niż w 2018 r., wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR: Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku.

Równocześnie, udział wydatków konsumpcyjnych w dochodzie zmaleje, co pozytywnie wpłynie na zamożność społeczeństwa. Będzie to sprzyjać konwergencji do zachodnioeuropejskich wzorców konsumpcji, w efekcie czego ponadprzeciętnie wzrosną wydatki na kategorie postrzegane jako „wyższego rzędu”.

Bogacenie się polskiego społeczeństwa znajdzie odzwierciedlenie w relacji pomiędzy wydatkami na kategorie żywnościowe i nieżywnościowe – według prognoz udział usług i towarów nieżywnościowych w wydatkach na towary i usługi konsumpcyjne wzrośnie z 75% w 2018 r. do 77% w 2030 r.
 

 

2018s

2024p

2030p

Ziemniaki

3,48

3,16

3,03

s – szacunek, p – prognoza
Źródło: PMR na podstawie danych GUS, 2019

 

Spadająca popularność ziemniaków w wyniku zastępowania ich np. makaronami i ryżem, konwergencja do zachodnioeuropejskich wzorców konsumpcji oraz wzrost popularności usług HoReCa wpłynie na ograniczenie wydatków na ziemniaki do 2030 r.
 

 

2018s

2024p

2030p

Usługi związane z rekreacją i kulturą

11,83

15,97

19,73

s – szacunek, p – prognoza
Źródło: PMR na podstawie danych GUS, 2019

 

Nadal systematycznie rosła będzie liczba zwiedzających muzea, odwiedzających teatry, kina oraz liczba imprez masowych co do 2030 r. wpłynie na wzrost przeciętnych miesięcznych wydatków na usługi związane z rekreacją i kulturą o około 2/3.

 

Więcej informacji na ten temat znajduje się w raporcie PMR:
Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku
 

A to już wiesz?  Dzieło Warhola w Polsce

Autor raportu:
Michał Bundyra, Główny ekonometryk w PMR
[email protected]

 

Kontakt dla mediów:
Iwona Goraj, Content Manager
[email protected]

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Polski konsument 2030 BIZNES, Konsument - White paper do raportu PMR: "Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku."
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy