Data publikacji: 2017-04-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: KOSMETYKI EKOLOGICZNE TO NIE KOLEJNA MODA, ALE DYNAMICZNIE ROZWIJAJĄCY SIĘ SEGME
Kategoria: BIZNES, Konsument
Paweł Paszkowski, Dyrektor E-commerce bdsklep.pl o rozwoju segmentu kosmetyków eko
Jak donosiła ostatnio „Rzeczpospolita”, wartość sprzedaży kosmetyków i produktów toaletowych
w 2016 może wynieść nawet 23 mld. Oczywiście gros tej sprzedaży odbywa się za pośrednictwem sklepów stacjonarnych, czy wyspecjalizowanych drogerii internetowych. Ale także klasyczne
e-markety widzą w tej branży wysoki potencjał. Już kilka lat temu postanowiliśmy ułatwić wyszukiwanie tego typu asortymentu, tworząc w naszym pasażu oddzielną sekcję bduroda.pl. Obecnie nasi klienci mogą wybierać spośród ponad 11 tysięcy produktów urodowych w różnych kategoriach, jak np. makijaż, ciało&kąpiel, pielęgnacja twarzy, włosy czy perfumeria, co stanowi prawie 10% całego asortymentu bdsklep.pl. To, co jednak zasługuje tutaj na uwagę, to silny wzrost zainteresowania kosmetykami ekologicznymi oraz produkowanymi przez polskie marki.
Pierwszym sygnałem, by baczniej przyjrzeć się temu segmentowi, był paradoksalnie niedawny boom na produkty spożywcze i chemię gospodarczą spod znaku eko i bio. Trend ten szybko przenosił się bowiem na pozostałe aspekty życia codziennego, co pozwoliło na postawienia mocnej tezy,
że ogarnie także obszar pielęgnacji ciała. I choć coraz więcej z nas chętnie wprowadza eko filozofię do swojego życia, to jednocześnie nadal poszukujemy prostych i skutecznych rozwiązań, bo wygoda nadal jest dla nas ważna. Postanowiliśmy zainwestować w kategorię gotowych kosmetyków, które
w kompleksowy sposób pomogą nam zadbać o urodę i systematycznie poszerzaliśmy asortyment bduroda.pl o naturalne produkty polskich i zagranicznych marek. O słuszności objętej przez nas
w zeszłym roku strategii świadczą liczby. Wzrost ilości transakcji w ujęciu rok do roku (okres 2015 vs 2016), zawierających w koszyku te produkty, sięgnął blisko 400%! Co warto podkreślić, stawiamy na te marki, które są trudniej dostępne w tradycyjnej sprzedaży, a za przystępną cenę oferują naprawdę wysokiej jakości produkty.
Zależy nam także, by asortyment urodowy naszego marketu poszerzać o kolejne polskie propozycje. Obecnie ¼ naszych produktów w pasażu bduroda.pl to znane i szanowane krajowe marki, jak np. Lirene, Ziaja, Delia, Biały Jeleń czy Dr Irena Eris. Bacznie przyglądamy się dalszemu rozwojowi polskiej branży kosmetycznej, gdyż co chwilę pojawiają się na niej nowe, ciekawe marki. Mogę zdradzić, że jesteśmy w trakcie rozmów z małymi rodzimymi producentami kosmetyków ekologicznych. Jako gracz z wieloletnim doświadczeniem rozumiemy, że mniejsi wytwórcy nie mają często możliwości ani odpowiednich środków by dotrzeć do ogólnopolskiego odbiorcy. Jako lider branży e-groceries chcemy im pomóc dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć szansę na ekspansję na krajowym rynku. Jednocześnie w ten sposób będziemy mogli zaoferować naszym konsumentom nowe, nietuzinkowe produkty, dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. A to wszystko za jednym kliknięciem myszki.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument