Aktualności Biznes Konsument

HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów

Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem

Data publikacji: 2017-05-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów
Kategoria: BIZNES, Konsument

Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów BIZNES, Konsument - Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

Podczas prezentowanego przez Federację Konsumentów raportu „Konsument na rynku gazu w Polsce”, Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

 

– Raport konsumencki potwierdza, że istnieje potrzeba dalszej liberalizacji rynku oraz edukacji konsumentów – cieszy nas zainteresowanie Federacji tym tematem. Hermes Energy Group S.A. jest za przejrzystością umów oraz otwartością dialogu z konsumentem. Zadowalające są wyniki raportu ukazujące, że 50% konsumentów zaznajomionych z ofertami konkurencyjnych  przedsiębiorstw gazowych decyduje się na zmianę sprzedawcy. Właściwe uregulowany sektor gazu i dobrze wyedukowany konsument jest szansą na sprawne funkcjonowanie rynku  – skomentował wyniki raportu Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A.

 

– Jeżeli spojrzymy na analizę wzorców umownych oraz opracowane wytyczne zawarte w raporcie zauważymy, że umowy przedstawiane przez HEG swoim klientom plasują się wśród wyróżnionych przez Federację Konsumentów. Cieszy nas, że tak wiarygodna organizacja mogła dokonać tej oceny – dodaje.

 

Napływające skargi dotyczące umów zawartych z przedsiębiorstwami gazowymi w Polsce zachęciły Federację Konsumentów do dokładnego zbadania stosowanych przez nich praktyk. Eksperci FK  dokonali analizy wzorców umownych 13 z 20 aktywnych na rynku spółek sprzedażowych. Raport składa się z charakterystyki rynku, analizy umów i praktyk przedsiębiorstw gazowych oraz badań ankietowych przeprowadzonych wśród konsumentów. Kryteriom badania wzorców umownych podlegała zgodność treści wzorców z prawem, spełnianie wymagań ustawowych i regulacyjnych, występowanie klauzul niedozwolonych oraz praktyki niekorzystne wobec konsumentów.

A to już wiesz?  Historia pisana w kawiarniach

 

Z raportu Federacji wyłania się obraz konsumentów, którzy nie są świadomi możliwości, jakie daje uwolniony rynek paliwa gazowego, wielkości ich własnej konsumpcji gazu ziemnego, kosztów oraz tego z jaką spółką mają zawartą umowę.

 

– Liberalizacja rynku jest dobra dla odbiorców, bo na zmianie sprzedawcy konsumenci, szczególnie ci zużywający większe ilości gazu, mogą skorzystać – ocenił Kamil Pluska – Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów BIZNES, Konsument - Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy